در آیین اسلام خداوند را به عنوان دانایی که بر مصالح انسان بیش از هر کسی دیگر آگاه است می‌شناسیم. او بر سرنوشت انسان آگاه است، پس هر چه ذات مقدس او برا بندگانش مقدر می‌کند، بر اساس خیر و حکمت است. خداوند بر اساس تدبیر خود و مصلحت انسان است که فرزند دختر یا پسر را برای او مقدر می‌کند.

با این حال تمایل به داشتن فرزند با جنسیت مورد نظر چیزی است که افراد زیادی خواهان آن هستند.بعضی دوست دارند فرزند انها پسر باشد وبعضی دختر دوست دارند.

توسل به سوره های قران راهکاری است که زن وشوهر برای رسیدن به خواسته قلبی خود اتخاب می کنند . بعضی اعتقاد دارند سوره پسر دار شدن را بخوانند فرزند انها پسر می شود.سوره دختر دار شدن را بخوانند فرزند انها دختر می شود.

در این مقاله با برخی از این سوره ها اشنا می شویم .

ختم سوره یوسف برای پسردار شدن و پسر شدن جنین در رحم مادر

برای انجام ختم سوره یوسف برای بچه دار شدن باید از روز پنج شنبه این ختم را آغاز کنید.

سپس 25 روز، روزی یک بار سوره یوسف را قرائت کنید و در روز بیست و پنجم، زمانی که به اسم حضرت یوسف (ع) رسیدید

اسماء زیر را بخوانید:

یا عزیز

یا الله

یا رحمن

یا رحیم

یا کریم

یا خبیر

یا دلیل

یا علیم

یا کافی

یا اول

یا آخر

یا ظاهر

یا باطن

یا حی

یا قیوم

یا ذولجلال والاکرام

یا مالک

یا قدوس

یا غفور

یا شکور

یا احد

یا صمد

یا فرد

یا وتر

یا وفی اقض حاجاتی واصل الی مرادی بحق محمد و اله و صلی علی محمد و ال محمد

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گلدون مراجعه کنید.

روش های دیگر ختم سوره یوسف برای بچه دار شدن

این ختم برای بچه دار شدن مجرب می باشد و حتما با اعتماد کامل به خداوند این کار را انجام دهید و شک به دل خود راه ندهید، تا به زودی از این ختم سوره یوسف جواب بگیرید.

روش دیگر ختم سوره یوسف برای بچه دار شدن به شرح زیر می باشد:

نیت کنید و با قلب پاک و با اطمینان کامل، 1100 مرتبه سوره یوسف را در 2 ماه قرائت کنید.

فرقی نمی کند روزی چند بار سوره یوسف را بخوانید، فقط 1100 مرتبه را باید در 2 ماه به اتمام برسانید.

و یا می توانید ختم چله سوره یوسف را انجام دهید و سوره یوسف را به مدت چهل روز قرائت کنید.

بهترین زمان برای خواندن سوره یوسف قبل از طلوع خورشید و بعد از نماز صبح می باشد.

خواص و ثواب خواندن سوره یوسف به روایت ائمه

امام صادق(ع) فرمودند:

هرکسی سوره یوسف را در شب ها یا روزها تلاوت کند، خداوند در روز قیامت او را در حالی مبعوث می کند که جمالش مانند حضرت یوسف (ع) زیباست و ترس و بی تابی در قیامت به او نمی رسد و از بندگان شایسته و خوب خداوند خواهد بود.”

امام صادق(ع) فرمودند:

حضرت یوسف(ع) از بندگان صالح خدا بود ، و (کسی که مداومت بر تلاوت سوره (یوسف) داشته باشد) در دنیا از زنا کردن و فحاشی در امان است.”

رسول الله(ص) فرمودند:

سوره (یوسف) را به زیردستان خود آموزش دهید ، زیرا هر مسلمانی که سوره (یوسف) را تلاوت کند و به خانواده و زیردستانش آموزش دهد ، خداوند سختی های هنگام مرگ را از او برداشته و نیرویی به او عطا می کند تا به دیگران حسد نورزد.”

امام صادق (ع) فرمودند:

اگر کسی این سوره را در ظرفی بنویسد و با آب آن را شسته و آن را بیاشامد. خداوند روزی را بر او آسان کند و حظّی بر او مقرر فرماید.”

پسر شدن جنین در بارداری با قرائت سوره قدر

در روایت آمده است که مردی نزد امام صادق (ع) رفت و گفت: ای فرزند پیامبر! من صاحب هشت فرزند هستم که تمامی آنها دختر هستند اما یک فرزند پسر هم ندارم.

امام صادق (ع) فرمودند:

زمانیکه تصمیم به آمیزش برای داشتن فرزند گرفتی دست راست خود را سمت راست ناف زن بگذار و 7 مرتبه سوره مبارکه قدر (اِنَّا اَنْزَلْنَاهُ) را بخوان تا به آنچه می‌خواهی برسی. و زمانیکه علائم بارداری در زن مشاهده شده، در نیمه شب دستت را به سمت راست ناف زن بگذار و هفت مرتبه سوره اِنَّا اَنْزَلْنَاهُ را قرائت کن. آن مرد چنین کرد و پس از آن صاحب 7 پسر شد. (وسایل ‏الشیعه، ج 21، ص 37)

خواندن سوره نور

خواندن آیه‌ی سی‌و‌شش از سوره مبارکه نور توسط پدر و مادر، پیش از بارداری توسط والدین و در ایام بارداری توسط مادر بسیار توصیه شده است:

الله نور السماوات و الارض مثل نوره کمشکوه فی‌ها مصباح المصباح فی زجاجه الزجاجه کانها کوکب دری یوقد من شجره مبارکه زیتونه لا شرقیه و لا غربیه یکاد زیتها یضی ء ولو لم تمسسه نار نور علی نور يهدى الله لنوره من يشاء ويضرب الله الأمثال للناس والله به‌کل شيء عليم.

سوره فجر

هر كس این سوره را بنویسد و با خود همراه داشته باشد و با همسر خود همبستر شود خداوند فرزندی را كه نور چشم او باشد به او عطا می كند.

اورده اند كه 11 بار خواندن سوره فجر پیش ار انعقاد نطفه برای پسر دار شدن مفید است.